Alternativní druh stravování jako životní styl

 Dnes a denně jsme vystaveni rozhodnutí, co budeme jíst. Jsme vystaveni všemožným reklamám, ovládají nás chutě. Na druhé straně máme spousty informací o škodlivosti jednotlivých potravin. Někteří lidé se proto rozhodli jít cestou určitého druhu stravování.
důvody k veganství
 
Stejně jako vše, i cesta k alternativnímu stravování chce svůj čas. Zejména čas na to, zjistit si informace a dobře si rozmyslet, zda je to pro vás to pravé ořechové. Možná už jste nad tím také zauvažovali a třeba jste se zatím nedokopali k prvnímu kroku, jelikož je toho zkrátka tolik, že vám z toho jde hlava kolem. Pojďme se na některé z nich podívat.
základ zdravého stravování
 
Vegetariánství
Vegetariáni jsou lidé, kteří nejedí maso. Někteří přestoupili na tento druh stravy z čistě etických důvodů, jiní z důvodu zdravotního. Existují i další poddruhy vegetariánství, které nejsou tak striktní, např. semivegetariáni berou v jídelníčku na milost ryby. Jedná se u nás asi o nejrozšířenější druhy alternativního stravování.
živá strava
 
Veganství
Vegani nejen, že nejedí maso, ale navíc do úst nestrčí nic, co je živočišného původu. To znamená žádné mléčné výrobky, vejce či med. Někteří vegani zastávají názor, že lidé mají dokonce od přírody blíže k býložravcům, než masožravcům. Většina z nich se také vzdá výrobků vyráběných ze zvířat, jako např. vlny nebo kůže.
 
Raw
Neboli syrová strava či živá strava. Jak již název napovídá, potraviny nesmí projít tepelnou úpravou nad 42°C. Vyznavači raw stravy jedí zejména ovoce, zeleninu, luštěniny v naklíčeném stavu, oříšky. Zastávají také názor, že potraviny by se neměly navzájem míchat, takže např. po konzumaci několika jablek musí dojít ke kompletnímu strávení uvnitř žaludku a teprve potom můžete sníst něco jiného, a to z důvodu, aby nedocházelo v žaludku ke kvašení potraviny, která se zrovna netráví.
 
Paleo
Základem jídelníčku je strava, která byla typická pro pravěk, tedy to, co si tehdy lidé ulovili nebo nasbírali. V jídelníčku tedy najdete především maso, vejce, zeleninu, ovoce, v omezeném množství např. oříšky. Tabu jsou potom samozřejmě veškeré průmyslově vyrobené polotovary, ale také mléčné výrobky, obiloviny a luštěniny.