Všichni jim říkali, že jejich business idea nemůže fungovat, že je to hloupost nebo nemají dostatek zkušeností uspět na trhu. Lidé jsou do značné míry mnohem více nastaveni ke kritice než k pochvale a povzbuzení. Tento přístup odradil kdejakého začínajícího podnikatele. Ovšem obrnit se a ignorovat negaci ze všech stran chce kolikrát mnohem větší sílu a odhodlání než samotná tvorba podnikatelského plánu, nalezení způsobu financování nebo vymyšlení poutavého marketingu. Zápal a vytrvalost je klíčem k úspěchu i za předpokladu, že je váš nápad připadá ostatním bláznivý.

Sluneční brýle

Koncept Rocky aneb Kamenný mazlíček

V roce 1975 se Spojené státy nacházeli v recesi a astronomicky rostly ceny energií. Americký národ se musel naučit žít úspornějším způsobem, což pro tak konzumní spotřebitele nebylo nic jednoduchého. I v takto napjaté době přišel reklamní manažer Gary Dahl s produktem tak zbytečným, až zůstává rozum stát. Gary se stal milionářem díky prodeji něčeho, co pojmenoval „Pet Rock“, čili Kamenný mazlíček. Tento produkt byl vlastně úplně k ničemu, ale dokázal ho zabalit a nastylizovat tak, že byl pro zákazníky neodolatelným a rozkošným. Byl prodáván v kartonové bedně s dýchacími otvory a výcvikovým manuálem, který obsahoval tipy na výuku vašeho kamenného mazlíčka. Mezi příkazy bylo například „sedni“ nebo „zůstaň“.
barevné kameny

Fatheadz: Brýle pro tlusté hlavy

Rico Elmore byl velký chlap a nikdy nemohl najít dostatečně široké sluneční brýle, které by se vešli na jeho velkou hlavu. Cítil, že by to mohla být fantastická tržní příležitost, vyrábět brýle pro „pořádné chlapy“. Všichni ho od jeho záměru odrazovali. Ovšem Rico věděl, že je jeho nápad dobrý, že by jeho produkt lidé ocenili a věděl, že není jediný, kdo má stejný problém. Nenechal se tedy odradit a trávil večery tím, že vymýšlel vzory a vybíral materiály ve svém obývacím pokoji. V roce 2005, po dvou letech práce, byly první brýle Fatheadz připraveny k prodeji. Dalším důležitým počinem na jeho cestě bylo nalezení maloobchodníka, který by byl ochoten riskovat a prodávat jeho brýle. Podařilo se a Fatheadz prodal v roce 2010 brýle v hodnotě 2 milionů dolarů.